El próximo lunes 17 veremos en clase las grabaciones realizadas en la piscina para analizarlas, comparándolas con otros modelos de especialistas y comentar los errores técnicos e cada uno con los correspondientes ejercicios correctivos.
lunes, 10 de diciembre de 2012
AVALUACIÓ DE LA PART DE NATACIÓ
CRITERIS I PROCEDIMENTS D'AVALUACIÓ I DE QUALIFICACIÓ.
L'avaluació no
s'entén com a un acte únic i concret sinó que és un procés integrat dins de tot
el sistema d'ensenyament-aprenentatge. Per tal de superar el mòdul els alumnes
hauran de:
- Exposar i analitzar les habilitats bàsiques aquàtiques.
- Identificar i relacionar jocs per a la familiarització, la flotació, la respiració i la propulsió bàsica.
- A partir d'un cas o situació concreta, d'adaptació al medi aquàtic, elaborar correctament la programació.
- Interpretar correctament els resultats de les proves específiques d'adaptació al medi aquàtic.
- Identificar i relacionar els exercicis d'aplicació i assimilació als diferents estils de natació.
- A partir d'un cas o situació concreta, d'aprenentatge-animació de qualsevol activitat aquàtica, elaborar i dur a terme correctament la programació.
- Exposar i analitzar els distints models tècnics dels estils de natació.
- Realitzar programacions d’activitats d’animació aquàtica per a diferents grups de persones.
A més a més
l'avaluació s'efectuarà cada dia amb les situacions reals viscudes a classe.
Tenint en compte el treball realitzat diàriament, la participació activa a les
activitats proposades pel professor o dissenyades per ells mateixos, l'actitud
front a l'assignatura i la incorporació de l'esport i l'activitat física a la
seua vida com a una tasca quotidiana.
Per tal d’aprovar la part de natació del mòdul
d’activitats físiques i esportives individuals serà necessari aprovar cadascuna
de les seues parts, es a dir, la pràctica i la teòrica; amb qualsevol de les
dues suspeses es considera no aprovada la matèria.
Per a aprovar la part teòrica és necessari tindre una
nota mitjana aprovada del conjunt dels exàmens i treballs encomanats a classe.
Els exàmens suposen en 40% de la nota global i els treballs el 20 %.
Pel que fa a la pràctica. Al primer trimestre serà
necessari demostrar la eficiència, mitjançant una prova consistent en nadar 5
metres de crol i 50 de braça continuadament amb els corresponents viratges a
cadascun dels dos estils.
En quant al segon trimestre, es faran les proves teòriques
corresponents a la matèria treballada en classe i es realitzaran els treballs
teòrics corresponents: una programació de natació per a una població
determinada que se especificarà a classe i la pràctica consistent en nadar
ininterrompudament 150 metres, en aquest ordre: esquena, braça i crol. A banda
serà necessari nadar ininterrompudament, al menys 500 metres en menys de 15
minuts els xics i 400 les xiques.
Per acabar, el tercer trimestre serà necessari realitzar
un treball teòric de la natació per a poblacions especials i un altre de
activitats aquàtiques recreatives. La prova pràctica consistirà en la
realització de la prova de 4x50 metres estils amb els corresponents viratges i
el T15, els homes hauran de fer, al menys 700 metres i les dones 550 per tal de
demostrar que han assolit una acceptable condició física natatòria.
OBJECTIUS DE LA PART CORRESPONENT A NATACIÓ DEL MÒDUL D'ACTIVITATS FÍSIQUES INDIVIDUALS
CICLE FORMATIU D’ANIMACIÓ D’ACTIVITATS FÍSIC ESPORTIVES.
MÒDUL D’ACTIVITATS FÍSIC ESPORTIVES INDIVIDUALS: NATACIÓ
CURS 2012-2013
1. OBJECTIUS GENERALS:
Programar activitats físiques i esportives individuals adequades a les característiques i necessitats d'un grup d'usuaris a partir de la programació general i de les característiques de les persones o grups de persones a què van dirigides.
Garantir la disponibilitat i supervisar la posada la punt d'instal•lacions i mitjans, assegurant la seua idoneïtat, seguretat i, si és procedent, els valors correctes dels paràmetres d'ús.
Organitzar, dirigir, i dinamitzar sessions d'activitats físic-esportives individuals utilitzant la metodologia d'animació i recreació més adequada, en funció de totes les variables que concorreguem al grup a què van dirigides.
Ensenyar activitats físiques i esportives individuals utilitzant la metodologia més adequada.
Aplicar els primers auxilis a malalts i/o accidentats i coordinar el trasllat en cas necessari.
Realitzar progressions bàsiques de tècniques de progressió en esport d’hivern.
2. OBJECTIUS MÍNIMS
• Conèixer els elements teòrics que sustenten la natació: familiarització, flotació, respiració, propulsió i salts.
• Sortir-se’n bé en els diferents estils de natació: crol, braça, esquena i papallona.
• Conèixer i aplicar els diferents mètodes d'ensenyança de la natació en funció de les persones a què hi vaja dirigit.
• Conèixer i utilitzar tècniques de dinamització i animació al medi aquàtic.
• Planificar i realitzar tasques dirigides a la millora de la condició física a través del medi aquàtic.
• Conèixer i saber treballar en tot tipus de piscines.
• Conèixer els equipaments bàsics en que va a desenvolupar-se el nostre treball: instal•lacions, equips, materials.
• Saber dinamitzar un grup de persones de diferents edats i condicions, des dels xiquets fins als ancians, passant per adults joves, discapacitats físics o psíquics, etc.
• Conèixer les regles bàsiques dels esports aquàtics.
3. OBJECTIUS PROCEDIMENTALS:
Anàlisi de les habilitats bàsiques aquàtiques.
Selecció de jocs i exercicis de familiarització.
Selecció de jocs i exercicis de flotació.
Selecció de jocs i exercicis de respiració.
Selecció de jocs i exercicis de propulsió bàsica.
Taxonomia dels distints jocs i exercicis relacionats amb la familiarització, flotació, respiració i la propulsió bàsica.
Anàlisi de les aptituds dels participants, quines habilitats bàsiques aquàtiques coneixen, quin és el seu nivell inicial.
Anàlisi de les necessitats i interessos dels participants respecte a l'adaptació al medi aquàtic.
Adequació dels jocs i exercicis d'adaptació al medi aquàtic, a les possibilitats i limitacions dels participants.
Elaboració de programacions d'aprenentatge-animació de l'adaptació al medi aquàtic.
Anàlisi de les respostes motrius dels alumnes.
Confecció de les tasques que canalitzen la consecució dels objectius.
Adopció d'actituds i estils didàctics propis de l'animació i iniciació a l'adaptació al medi aquàtic.
4. CONTINGUTS:
1. La natació.
o Beneficis de la pràctica d’activitats aquàtiques.
o Característiques del medi aquàtic.
o Els estils de natació.
o La piscina. Tipus.
o La competició. Normes bàsiques.
2. La familiarització amb el medi aquàtic.
o Importància de la pèrdua de la por a l'aigua.
o Habilitats bàsiques al medi aquàtic.
o Materials d’utilització en piscines.
3. La flotació.
o Flotabilitat.
o Capacitat de flotació.
o Importància de la flotació.
4. La respiració.
o Característiques de la respiració en natació.
o El ritme respiratori aquàtic.
5. La propulsió bàsica.
o Característiques generals de la propulsió.
o Habilitats bàsiques de la propulsió.
6. L'estil crol
o Característiques generals, descripció teòrica.
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració .
o Defectes més comuns i correccions.
7. L'estil esquena
o Aproximació i descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
8. L'estil braça
o Descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
9. L'estil palometa
o Descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
10. Salts, girs i eixides.
o Presentació global
o Progressió i coordinació.
o Execució pràctica
11. Pràctiques didàctiques específiques.
o Adequació i implementació de models de sessions convencionals en l'adaptació al medi aquàtic.
o Tests de valoració específics.
12. Metodologia específica.
o Etapes d'aprenentatge.
o Evolució del desenvolupament humà i la seua relació amb la natació.
o Característiques específiques de l'ensenyament de la natació.
o Els estils d’ensenyament-aprenentatge. Aplicació a les activitats aquàtiques.
o Exercicis d’assimilació tècnica.
o Ajudes didàctiques a les activitats aquàtiques.
13. L’ensenyament de la natació en educació infantil.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts. o Sistemes d’ensenyament.
14. L’ensenyament de la natació en educació primària.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts.
o Sistemes d’ensenyament.
15. L’ensenyament de la natació en adults i en la tercera edat.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts. o Sistemes d’ensenyament.
16. La natació en poblacions especials: discapacitats físics i psíquics.
o Objectius
o Continguts
o Sistemes d’ensenyament.
o Activitats específiques.
17. L’animació en el medi aquàtic. Activitats aquàtiques recreatives.
o Objectius.
o El joc aquàtic.
o Materials recreatius.
o Organització d’activitats aquàtiques recreatives.
o La sessió d’animació aquàtica.
5. ACTIVITATS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE:
Familiarització aquàtica. o Presentació global de la familiarització.
o Execució pràctica de jocs de familiarització.
o Execució pràctica d'exercicis de familiarització.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
Flotació aquàtica.
o Presentació global de la flotació.
o Execució pràctica de jocs de flotació.
o Execució pràctica d'exercicis de flotació.
o Confecció dels fitxers de jocs i exercicis.
Respiració aquàtica.
o Presentació global de la respiració.
o Execució pràctica de jocs de respiració.
o Execució pràctica d'exercicis de respiració.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
Propulsió bàsica.
o Presentació global de la propulsió bàsica.
o Execució pràctica de jocs de propulsió bàsica.
o Execució pràctica d'exercicis de propulsió bàsica.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
L'estil crol o Aproximació i descripció teòrica.
o Progressió al treball de braços
o Progressió al treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració .
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil esquena
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació
o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil braça
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació
o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil palometa
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació. o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
Salts, girs i eixides.
o Presentació global
o Progressió i coordinació.
o Execució pràctica
o Pràctiques didàctiques específiques.
o Adequació i implementació de models de sessions convencionals en l'adaptació al medi aquàtic.
o Tests de valoració específics.
La natació en poblacions especials: nadons, ancians i disminuïts físics o psíquics
o Activitats i progressió de natació per a nadons
o Natació pre-escolar. Exercicis progressius
o Activitats i progressió de natació escolar
o Activitat aquàtica per a adults
o Activitat aquàtica per a persones majors
o Natació terapèutica o Activitat aquàtica per a discapacitats o Matronatació
Pràctiques didàctiques de recreació.
o Presentació global de les activitats d’animació i recreació.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
o L’aquagym.
o L’aeròbic aquàtic.
o Altres jocs aquàtics .Activitats aquàtiques diverses
o Sessions de recreació aquàtica.
o La recreació aquàtica a la mar.
o La recreació aquàtica en rius i embassaments
o Els parcs aquàtics
MÒDUL D’ACTIVITATS FÍSIC ESPORTIVES INDIVIDUALS: NATACIÓ
CURS 2012-2013
1. OBJECTIUS GENERALS:
Programar activitats físiques i esportives individuals adequades a les característiques i necessitats d'un grup d'usuaris a partir de la programació general i de les característiques de les persones o grups de persones a què van dirigides.
Garantir la disponibilitat i supervisar la posada la punt d'instal•lacions i mitjans, assegurant la seua idoneïtat, seguretat i, si és procedent, els valors correctes dels paràmetres d'ús.
Organitzar, dirigir, i dinamitzar sessions d'activitats físic-esportives individuals utilitzant la metodologia d'animació i recreació més adequada, en funció de totes les variables que concorreguem al grup a què van dirigides.
Ensenyar activitats físiques i esportives individuals utilitzant la metodologia més adequada.
Aplicar els primers auxilis a malalts i/o accidentats i coordinar el trasllat en cas necessari.
Realitzar progressions bàsiques de tècniques de progressió en esport d’hivern.
2. OBJECTIUS MÍNIMS
• Conèixer els elements teòrics que sustenten la natació: familiarització, flotació, respiració, propulsió i salts.
• Sortir-se’n bé en els diferents estils de natació: crol, braça, esquena i papallona.
• Conèixer i aplicar els diferents mètodes d'ensenyança de la natació en funció de les persones a què hi vaja dirigit.
• Conèixer i utilitzar tècniques de dinamització i animació al medi aquàtic.
• Planificar i realitzar tasques dirigides a la millora de la condició física a través del medi aquàtic.
• Conèixer i saber treballar en tot tipus de piscines.
• Conèixer els equipaments bàsics en que va a desenvolupar-se el nostre treball: instal•lacions, equips, materials.
• Saber dinamitzar un grup de persones de diferents edats i condicions, des dels xiquets fins als ancians, passant per adults joves, discapacitats físics o psíquics, etc.
• Conèixer les regles bàsiques dels esports aquàtics.
3. OBJECTIUS PROCEDIMENTALS:
Anàlisi de les habilitats bàsiques aquàtiques.
Selecció de jocs i exercicis de familiarització.
Selecció de jocs i exercicis de flotació.
Selecció de jocs i exercicis de respiració.
Selecció de jocs i exercicis de propulsió bàsica.
Taxonomia dels distints jocs i exercicis relacionats amb la familiarització, flotació, respiració i la propulsió bàsica.
Anàlisi de les aptituds dels participants, quines habilitats bàsiques aquàtiques coneixen, quin és el seu nivell inicial.
Anàlisi de les necessitats i interessos dels participants respecte a l'adaptació al medi aquàtic.
Adequació dels jocs i exercicis d'adaptació al medi aquàtic, a les possibilitats i limitacions dels participants.
Elaboració de programacions d'aprenentatge-animació de l'adaptació al medi aquàtic.
Anàlisi de les respostes motrius dels alumnes.
Confecció de les tasques que canalitzen la consecució dels objectius.
Adopció d'actituds i estils didàctics propis de l'animació i iniciació a l'adaptació al medi aquàtic.
4. CONTINGUTS:
1. La natació.
o Beneficis de la pràctica d’activitats aquàtiques.
o Característiques del medi aquàtic.
o Els estils de natació.
o La piscina. Tipus.
o La competició. Normes bàsiques.
2. La familiarització amb el medi aquàtic.
o Importància de la pèrdua de la por a l'aigua.
o Habilitats bàsiques al medi aquàtic.
o Materials d’utilització en piscines.
3. La flotació.
o Flotabilitat.
o Capacitat de flotació.
o Importància de la flotació.
4. La respiració.
o Característiques de la respiració en natació.
o El ritme respiratori aquàtic.
5. La propulsió bàsica.
o Característiques generals de la propulsió.
o Habilitats bàsiques de la propulsió.
6. L'estil crol
o Característiques generals, descripció teòrica.
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració .
o Defectes més comuns i correccions.
7. L'estil esquena
o Aproximació i descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
8. L'estil braça
o Descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
9. L'estil palometa
o Descripció teòrica
o El treball de braços
o El treball de cames
o Coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
10. Salts, girs i eixides.
o Presentació global
o Progressió i coordinació.
o Execució pràctica
11. Pràctiques didàctiques específiques.
o Adequació i implementació de models de sessions convencionals en l'adaptació al medi aquàtic.
o Tests de valoració específics.
12. Metodologia específica.
o Etapes d'aprenentatge.
o Evolució del desenvolupament humà i la seua relació amb la natació.
o Característiques específiques de l'ensenyament de la natació.
o Els estils d’ensenyament-aprenentatge. Aplicació a les activitats aquàtiques.
o Exercicis d’assimilació tècnica.
o Ajudes didàctiques a les activitats aquàtiques.
13. L’ensenyament de la natació en educació infantil.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts. o Sistemes d’ensenyament.
14. L’ensenyament de la natació en educació primària.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts.
o Sistemes d’ensenyament.
15. L’ensenyament de la natació en adults i en la tercera edat.
o Objectius generals de l’educació infantil al medi aquàtic.
o Continguts. o Sistemes d’ensenyament.
16. La natació en poblacions especials: discapacitats físics i psíquics.
o Objectius
o Continguts
o Sistemes d’ensenyament.
o Activitats específiques.
17. L’animació en el medi aquàtic. Activitats aquàtiques recreatives.
o Objectius.
o El joc aquàtic.
o Materials recreatius.
o Organització d’activitats aquàtiques recreatives.
o La sessió d’animació aquàtica.
5. ACTIVITATS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE:
Familiarització aquàtica. o Presentació global de la familiarització.
o Execució pràctica de jocs de familiarització.
o Execució pràctica d'exercicis de familiarització.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
Flotació aquàtica.
o Presentació global de la flotació.
o Execució pràctica de jocs de flotació.
o Execució pràctica d'exercicis de flotació.
o Confecció dels fitxers de jocs i exercicis.
Respiració aquàtica.
o Presentació global de la respiració.
o Execució pràctica de jocs de respiració.
o Execució pràctica d'exercicis de respiració.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
Propulsió bàsica.
o Presentació global de la propulsió bàsica.
o Execució pràctica de jocs de propulsió bàsica.
o Execució pràctica d'exercicis de propulsió bàsica.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
L'estil crol o Aproximació i descripció teòrica.
o Progressió al treball de braços
o Progressió al treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració .
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil esquena
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació
o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil braça
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació
o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
L'estil palometa
o Aproximació i descripció teòrica
o Progressió al treball de braços
o Progressió a treball de cames
o Progressió a la coordinació de l'estil complet i la respiració
o Defectes més comuns i correccions.
o Elaboració d'una fitxa d'avaluació. o Identificació d'errors per grups de treball, per mitjà de la fitxa d'avaluació
Salts, girs i eixides.
o Presentació global
o Progressió i coordinació.
o Execució pràctica
o Pràctiques didàctiques específiques.
o Adequació i implementació de models de sessions convencionals en l'adaptació al medi aquàtic.
o Tests de valoració específics.
La natació en poblacions especials: nadons, ancians i disminuïts físics o psíquics
o Activitats i progressió de natació per a nadons
o Natació pre-escolar. Exercicis progressius
o Activitats i progressió de natació escolar
o Activitat aquàtica per a adults
o Activitat aquàtica per a persones majors
o Natació terapèutica o Activitat aquàtica per a discapacitats o Matronatació
Pràctiques didàctiques de recreació.
o Presentació global de les activitats d’animació i recreació.
o Confecció de fitxers de jocs i exercicis.
o L’aquagym.
o L’aeròbic aquàtic.
o Altres jocs aquàtics .Activitats aquàtiques diverses
o Sessions de recreació aquàtica.
o La recreació aquàtica a la mar.
o La recreació aquàtica en rius i embassaments
o Els parcs aquàtics
Suscribirse a:
Entradas (Atom)